Lage rugpijn massage

Lage rugpijn kan er ineens inschieten doordat je een plotselinge beweging maakt of dat je te zwaar of verkeerd hebt getild. Zelfs bij het langdurig in een verkeerde houding staan of zitten kan je last krijgen van lage rugpijn klachten. Ook kan het voorkomen dat je rug niet het probleem is, maar dat de klacht vanuit de bilspieren komt en uitstraalt naar de lage rug. De zeurende pijn, die soms kan uitstralen naar je bil of beenspieren, kan de hele dag je aandacht vragen. Bij de minste of geringste beweging wordt je eraan herinnerd en je weet op ten duur niet meer hoe je moet gaan zitten, staan of liggen. Heel vervelend.

” Lage rugpijn wordt ook wel spit of lumbago genoemd “

lage rugpijn

Er mee door blijven lopen geeft op ten duur alleen maar méér klachten. Om de pijn te ontlasten ga je een andere houding aannemen. De vraag wordt dan na een tijdje, heb je nog last van de rugpijn die er ineens inschoot of komt de pijn doordat andere spieren door een aangepaste houding overbelast zijn geworden. Een massage geeft lage rugpijn klachten verlichting en kan er zelfs voor zorgen dat de pijn klachten verdwijnen.

De beste oplossing is, om naast een massage, ook de oorzaak van de lage rugpijn klachten te onderzoeken. Door naar je houding te laten kijken. Zit of sta je goed, heb je last van een verschil in beenlengte tussen beide benen of is er een ander verschil. Zijn je spieren overbelast of zijn ze juist verzwakt, waardoor je een verkeerde houding hebt gekregen. Voor een goede houding is de balans tussen de bewegings- en houdingsspieren belangrijk. Als je veel last hebt van lage rugpijn is het verstandig om oefeningen te gaan doen die de balans tussen de spieren weer kunnen herstellen, zodat je weer een goede houding krijgt en de lage rugpijn, die de hele dag aanwezig is, verleden tijd gaat worden.